2019. máj 04.

A célgatya

írta: Háy Béla
A célgatya

[ 115 kiló ]

Az egyik, amit Jon Gabrieltől tanultam, hogy fontos a vizualizáció, vagy más non-verbális kommunikáció a testtünkkel, amivel meg tudjuk értetni vele, hogy a hízás nem kívánatos, az életünk folytatásához és céljaink eléréséhez a soványodás útja vezet. Másrészről ha egy célt igazán hatékonyan szeretnénk elérni, akkor fontos, hogy az a cél mérhető legyen, és – erről nem nagyon beszélnek, de – a cél eléréséhez cselekvés, teendő vezessen, ne tiltás, megvonás vagy távolmaradás. (Véleményem szerint az ember jobban viseli, hogy ha egy feladatot nagy erőbefektetéssel meg kell oldania, el kell végeznie, mint azt, hogy ne csináljon semmit, vagy ne csináljon egy adott dolgot, csak várjon türelmesen.) Első kísérletem erre a reformációra a célgatya. Ez egy 34-es farmernadrág, amit talán akkor hordhattam, amikor 80 kiló körül voltam súlyban. Elhatároztam, hogy minden reggel fel fogom próbálni, hogy érezze a testem, legyen egy képe arról, hogy mi az a cél, ami felé menni akarunk. Hiszek abban, hogy a test van annyira "okos", hogy igyekszik eltűntetni a hájat, ha az aggat, ha konkrétan fizikailag érzi, hogy túl sok van belőle. Persze most sem – mint ahogy sohasem – mondom, hogy ez fogja meg hozni a nagy sikert, az igazi áttörést; nos, kísérletezem; de abban nagyon hiszek továbbra is, hogy a fogyáshoz nem az az út vezet, hogy koplalunk és közben ronccsá eddzük magunkat; hanem a fogyást igen is lelki oldalról kell első sorban megközelíteni.

 

a-celgatya.jpg

Szólj hozzá