2018. nov 11.

Idővel...

írta: Háy Béla
Idővel...

[ 115 kiló ]

A héten jól haladtam a súlycsökkenéssel. Bár voltak "kemény" dolgok, pl. mikor egyik este négy sört toltam le a torkomon, vagy a következő nap, amikor hasmenésesre zabáltam magam; az esti súlyom csökkenő tendenciát mutat. Ma estére eredetileg a 115,5 kiló volt betervezve, de tekintve, hogy a reggeli súlyom csak 113,9 kiló volt, és ha ma erre ennék hirtelen 1 kiló ételt, akkor is csak 114,9 kilónál járnék, ezért lejjebb vettem 115,0 kilóra, és innen fogom naponta 10 dekával csökkentgetni. (Azt már korábban átgondoltam, hogy egyes cikkek szerint a heti 0,5-1 kiló csökkenés a hosszan tartható folyamat, és ha naponta 10 dekával csökkentem a felső határt, akkor az előreirányzott heti 0,7 kiló egy megfelelő célnak tűnik.)

Mostmár csak türelemmel kell lenni, és bízni abban, hogy idővel minden jobb lesz. Ez számomra egy elég nehéz feladat, mivel nehezen bírom a jövő bizonytalanságát, és azonnal szeretném látni megcélzott végeredményt. Azt viszont már megtapasztaltam több ízben, hogy minél jobban erőlködök, minél jobban siettetem magam, az annál jobban visszacsap; és egy nap arra ébredek, hogy rosszabb helyzetben vagyok, mint amikor az egész folyamatot elkezdtem. Úgyhogy most nagyon próbálok ügyelni a lelki oldalamra, nyugtatgatni magam, hogy minden rendben lesz, és pihenni, amennyit tudok; hiszen ez most egy egynapos hétvége, és a következő héten új, nagy kihívás vár rám: úgy tartani a súlyomat, a tendenciát, hogy közben a munkahelyemen produktívnak kell lennem.

[ Még egy szabályt megpróbálok ma betartani: nem visszafeküdni napközben az ágyba, így próbálok meg pihenni ma. ]

Körülbelül 6 éve próbálom levinni a súlyomat 108 kilóról egy megtartható, egészséges súlyra; most 115 kiló vagyok...

 

clock-inside.jpg

fotó: Scott Stulberg

 

Szólj hozzá