2021. feb 13.

Téli üzemmód

írta: Háy Béla
Téli üzemmód

[ 105 kiló ]

Igazából nem tudom most a súlyomat pontosan, nem nézem minden nap. Igyekszem legalább kétnaponta sétálni, vagy legalább lépcsőzni, vagy ilyesmi. Heti egyszer kocogni. Igyekszem mérsékelni az evést, bár mostanában az édes valahogy jobban lecsúszik. Igyekszem nem inni alkoholt, de azért meg-megszegem ezt. Összességében: Igyekszem.

Nem megy.

Szokták mondani, hogy a hideg miatt a szervezet szeret tartalékolni. Szokták mondani, hogy ha fejlődik az izom, az ember súlya megnőhet annak ellenére, hogy vékonyodik. Szoktam nézni a hasamat, mintha apránként kevesebb lenne rajta a háj. Ugyanakkor most nekem van egy elköteleződésem a mérleg felé. Tudom, hogy a súly nem minden, tudom, hogy lehetek egészséges 100 kiló felett is; de mindig lesz egy részem, akinek kell az, hogy a mérleg 100 kiló alatt mutasson. Ezt a célt fogalmaztam meg magamban, erre köteleződtem el.

Amikor visszanéztem, hogy tavay hogyan alakult a súlyom, akkor azt láttam, hogy márciusban kezdett el csökkenni. Ez valamelyest megnyugtató. Ugyanakkor még két hét van hátra a februárból, és ahogy az időjárásjelentéseket elnézem, az idei tél átlagához képest relatíve hideg két hét lesz. Most egy örökkévalóságnak tűnik. Aztá ki tudja, lehet, hogy utána sem lesz jobb, hiszen tavaly a forró nyár közepén sem tudtam lemenni 100 alá.

 

snow.jpgKép forrása: The Guardian

Szólj hozzá