2018. máj 13.

Hajlandó lennél hízni a fogyásért?

írta: Háy Béla
Hajlandó lennél hízni a fogyásért?

[ 115 kiló ]

Már sokszor megírtam, hogy szerintem a fogyás első és egyik legfontosabb eleme lelki harmónia. Ezt az utóbbi időben különösen megtapasztaltam. Azt vettem észre magamon, hogy ellenállhatatlanul tömnöm kell magam, vagy nem tudok dolgozni; pedig konkrétan ezzel a problémával már egyszer leszámoltam, vagy legalábbis azt hittem. Hogy mi lehetett a baj? Csak arra tudok gondolni, hogy a (negatív) stressz.

Szerdán kötöttem egy "ördögi üzletet", ahogy magamban hívom. Programozó vagyok. Nem csak úgy, mint foglalkozás, hanem otthon is ezt szeretem csinálni a legjobban. A gondom vele csak az, hogy utóbbi időben nagyon megviselt, amikor dolgoztam, dolgoztam, de nem láttam semmi eredményét. Van egy otthoni kis házi projektem, ahol tudtam, hogy ha sikerül eljutnom egy pontig, ha át tudok lépni egy vonalat, akkor onnantól élvezetes lesz foglalkozni vele. (A élvezetes foglalkozni vele, akkor könnyen eljuthatok flow állapotba. Flow állapotban az ember nem akar állandóan enni, ergo több esélyem van a fogyásra.) A gond csak az volt, hogy ez a vonal, ez a határ még nagyon messzinek tűnt. Képes voltam órákat ülni a gép előtt, és nem haladni vele semmit; mert nem volt effektív munkavégzés, csak idegeskedés, hogy mennyi minden hiányzik még belőle. Ezért úgy döntöttem, hogy most egy estémet beáldozom, és addig küzdök, amíg el nem jutok a határvonalig. Ez viszont nem csak az időmet követelte meg, hanem bevásároltam mindenféle nassolnivalóval, két liter kólával, és úgy indultam "harcba". Tudtam jól, hogy ezzel egészségileg ártok magamnak, hogy ezzel merőben szembe megyek minden elvnek, amit máskor igyekszem betartani; de mégis megtettem (nem hirtelen felindulásból, nem kényszerből, hanem tudatosan), mert tudtam, hogy ettől jobb lesz a jövőm. Egy befektetésnek tekintettem, hogy most egy kicsit a rossz irányba megyek, hogy később gyorsabban haladjak a megfelelő irányba. Ha szabad olyat mondani egy reklámba, hogy "minél többet költünk, annál többet spórolunk", akkor talán én is mondhatom, hogy a fogyás kedvéért híztam.

De most jön a második fázis: a helyreállítás. Vissza kell fogynom a "beáldozott" kilókat. Viszont érzem, hogy ez most könnyebben fog menni; látom a pozitív trendet az életemben.

 

scale.jpg

Szólj hozzá