2018. már 01.

Szétválasztás

írta: Háy Béla
Szétválasztás

[ 114 kiló ]

A "mélyrepülés" folytatódott, lassanként felmentem 115 kiló fölé. (Ahogy írtam viszont, a naplóm nem arról szól, hogy valami tuti módszert találtam ki, és minden okés lesz, és én vagyok az ász; hanem bemutassam, hogy nem mindenkinek megy könnyedén, és hogy ennek ellenére is kitartok a próbálkozásaim mellett.) Mostanában viszont történt valami érdekes. Az a vicces, hogy nem is a fogyózás miatt változtattam most.

Meguntam, hogy felvágottakat egyek reggelire és vacsorára. Egyszer láttam egy előadást, ahol azt mondták, hogy manapság az ember túl sok húst fogyaszt, és hogy a fele is bőven elég lenne. Továbbá ugye volt az az egészségügyi vizsgálat, ami után azt mondták, hogy a feldolgozott húsok hosszútávon nem egészségesek. Eldöntöttem hát, hogy igyekszem csak ebédnél húst enni. Ez nem ilyen kemény, durva szabály, nem arról van szó, hogy ha éppen uzsonnára lecsúszik egy darab sonka a torkomon, akkor bevonulok a sarokba, és korbácsolni fogom magam vezeklésül; de igyekszem kerülni, és másfajta ételeket fogyasztani, lehetőleg minél változatosabban.

Azt vettem észre, hogy az utóbbi időben fogytam. Persze nem teljesen biztos, hogy ettől a szabálytól, sokminden játszott közre az utóbbi napokban. (A mozgás kevesebb lett, viszont közeleg a tavasz, nincs szüksége a szervezetemnek annyira raktározni a zsírt, és amúgy továbbra is igyekszem mérsékelni a kalóriabevitelt és a felesleges étkezéseket, és továbbra is foglalkozom a lelki oldallal, hogy ne legyen megerőltető a fogyasztás mérséklése.) Viszont elgondolkoztam, és arra jöttem rá, hogy amit most csinálok, az hasonlít Dr. Noelke szétválasztó diétájára.

Szétválasztó diéta alapszabálya: A semleges élelmiszerek a másik két csoport ételeivel szabadon keverhetőek, de a szénhidrát és fehérje tartalmú ételek egymással soha nem kombinálhatóak, köztük legalább négy órának el kell telnie.

 

Szénhidrát tartalmú ételek: kenyér, gabona, rizs, tésztafélék, burgonyából készült ételek.
Semleges élelmiszerek: zöldségek, saláták, nyers ételek, tejtermékek, zsiradékok, olajos magvak.
Fehérjék: hús, hal, tojás.

Most újra lementem 115 kiló alá. Szóval most nem tehetek mást, mint amúgy is tennék: kitartok emellett az életmód mellett, és figyelem magam, hogy mi hogyan változik az idők során. Biztos van jobb és gyorsabb módszer, de nem érdekel. Mindig is az volt a legfontosabb, hogy egy olyan életvitelt alakítsak ki, ami egészségesebb is, de hosszabb távon is be tudjam tartani. (Nem arról van szó, hogy úgy általánosságban betartható legyen, hanem hogy én be tudjam tartani.)

Rémesen kezdődött az év, de most örülök, hogy valami elmozdult a jó irányba.

 

voros-tenger.jpg

Szólj hozzá