2020. már 28.

Visszatekintés a múltba

írta: Háy Béla
Visszatekintés a múltba

[ 108 kiló ]

Azzal, hogy elértem a 108 kilót, visszatértem egy 2017. júniusi állapothoz. Majdnem három évet "ugrottam vissza az időben". Amikor elkezdtem ezt a blogot 2017. áprilisában, akkor 113 kiló voltam; szóval annál mindenképp jobb vagyok, még ha három év kitérővel is jutottam vissza ebbe az állapotba. Ennek a blognak is igazából volt egy elődje, még anno a Freeblog-on írtam, ha valaki emlékszik rá; csak az azóta elromlott, vagy megszűnt, vagy tönkrement, vagy nem is tudom; a lényeg, hogy nem volt kedvem áthozni onnan a posztokat.

Ez az egész hajcihő viszont 2007-2012. között kezdődött. 2007. végén túl voltam egy nagy szakításon, akkor nagyon ki akartam törni az addigi életemből: Felmondtam a munkahelyemen, új helyre kerültem, megnövesztettem a hajam, vettem egy gitárt... és hát őszintén szólva hajat növeszteni könnyebb volt, mint megtanulni gitározni; de ma már egyik sincs meg. Szomorú voltam, magányos, célját vesztett, ami kezdett kilókban rám tapadni. Egy jó barátommal 2008. őszén megfogadtuk, hogy év végéig rendbe rakjuk magunkat, nekem az volt a célom, hogy az aktuális 92 kilóról lemenjek 80-ra. És sikerült. Csak hát milyen áron! Teljesen magam alatt voltam, úgy éreztem, hogy szenvedés az élet, és én többet akartam. Akkortól kezdve elég sokszor mentünk el haverokkal éjszaka kóricálni a városba, ittunk, aztán éjfél körül gyorskajáldába mentünk, stb. 2009. elején úgy mentem be a munkahelyi orvoshoz, hogy 80 kiló voltam. 2010. elején ugyanezen alkalommal már 102 kiló voltam. (Igen, 22 kilót híztam egy év alatt.) 2012. őszén jutottam el a 108 kilóig. Akkor kivettem egy hónap szabadságot, és rendbe tettem magam, és a súlyom folyamatosan csökkent; de igazából csak egy hosszú jojó-folyamatot indítottam el. Időnként megpróbáltam újra lefogyni; de mindig egyre magasabbról indultam, mindig egyre kevesebb eredménnyel, és egyre jobban elkeseredtem.

Azzal, hogy most elérkeztem ide a 108 kilóhoz (újra, csak a másik irányból), olyan, mintha ezt az elmúlt 10 évet most kitörölték volna annak eredményeivel és bukfenceivel együtt. Úgy érzem magam, mint ha újra 27 évesen, rosszalló tekintettel állnék a mérleg felett; és arra gondolok, hogy "rendben, eddig hagytam magam 108 kilóra felhízni, de most már muszáj valamit tenni". Csak most mégis több tapasztalatom van, tudom, hogy milyen módszerekbe érdemes belekezdeni, és milyen csapdákat kell mindenképpen elkerülni. Ami hátrány, hogy 10 év alatt rosszabb az anyagcserém, ahogy mindenkinek az öregedés során fokozatosan. Egy viszont biztos, hogy mostantól jobban fogok hansúlyt fektetni arra, hogy akármi is történik, soha többet ne menjek 108 kiló fölé.

 

fat-man-painting.jpg

Szólj hozzá