2019. ápr 11.

Továbbra is 115 kiló, de végre optimista

írta: Háy Béla
Továbbra is 115 kiló, de végre optimista

[ 115 kiló ]

Mostanában nagyon sokat küzdöttem a súlyommal, és inkább vesztésre álltam. Kínoztam magam olyan értelemben, hogy folyton megvontam magamtól a kaját, de nem láttam eredményét. Mostanában ráadásul egy stresszes időszakban vagyok, ez csak ront a helyzeten.

Egy tanfolyamon ajánották Jon Gabriel módszerét és könyvét, most ezt tesztelem. Számomra azért volt nagy hatással ez a könyv, mert ő is onnan közelítette meg a fogyást, ahonnan én: Először foglalkozz a lelki dolgokkal, utána a fizikaiakkal! Azt mondja, hogy ne megvonjuk a táplálékot a testünktől, hanem értsük meg, hogy miért akar hízni, és győzzük meg, hogy erre semmi szükség! Az ő elmélete szerint a fogyás kulcseleme nem valami különleges diéta, vagy valami méregdrága tornavideó-sorozat; hanem hogy rendszeresen vizualizáljuk magunknak, milyen alakot szeretnénk, és erősítsük meg magunknak, hogy vékonynak lenni hasznosabb.

Persze a fogyózásnak továbbra is részei olyan kulcselemek, mint a cukor kerülése, a gyorsan felszívódó szénhidrátok mérséklése, és a testmozgás; csak a módszer elmélete szerint mindehhez több kedve is lesz az embernek! ... ezt tanúsíthatom is; az utóbbi időben sikerült nagyon kevésre szorítanom az alkoholt, a kólát (cukormentes, de arról is régóta le szerettem volna szokni), rendszerint teljeskiörlésű kenyeret eszem, és a múlt héten hirtelen indíttatásból le mentem futni. Futni, pedig már sokszor megfogadtam, hogy "én azt soha többet".

Gabriel szerint fontos, hogy ne vonjuk meg magunktól az ételt, adjuk meg a testünknek, amit kíván. Hát az utóbbi időben jól megadtam neki! Akkora adagokat ettem, amilyeneket korábban nem mertem volna! A súlyom el is indult fölfelé. Ma azonban elővettem a mérleget, és kikerekedett a szemem, amikor megláttam, hogy az utóbbi időben csökkent a súlyom. Csökkent annak ellenére, hogy szinte zabáltam az utóbbi időben.

Szóval mindenkinek ajánlom, hogy olvassa el Jon Gabriel könyvét! Ha nem is akarja követni, legalább olvashat egy másfajta szemléletről. Vannak benne olyan dolgok, amiket én is túlzónak találtam, pl. hogy egyed szabadon nevelt állatok húsát (fogalmam sincs, ezt hogy tudnám egyáltalán megoldani); de az alapelv, a megközelítés, amit alkalmazott, egy darab űrt foltozott be a szívemben.

... hogy mennyire válik be, azt majd még meglátjuk; számomra is tesztelés alatt van a dolog, de végre először igazán optimista vagyok!

 

gabriel-modszer.jpg

Szólj hozzá