2018. nov 07.

Mázsálás

írta: Háy Béla
Mázsálás

[ 116 kiló ]

Eddig az volt a "módszerem", hogy reggel, meztelenül, éhgyomorral (lehetőleg vécézés után) álltam a mérlegre, hogy minél pontosabb képet kapjak az aktuális súlyomról, hogy ne az befolyásolja a mérést, hogy most épp befaltam egy 20 dekás húspogácsát, vagy hogy éppen lehörpintettem fél liter vizet (ami ugyebár 0,5 kg azonnal, hosszú távon meg 0 kalória, 0 súly). Ma azonban rájöttem, hogy ekkor már semmi kontrollom nincs az események felett. Nincs irányítás a kezemben, sőt még az irányítás illúziója sincs, teljesen ki vagyok szolgáltatva a tegnapi énemnek, aki esetleg azt gondolta előző nap, hogy nyugodtan felbonthat még egy sört, vagy letolhat a torkán még egy szendvicset, abban reménykedve, hogy másnap ez nem látszik meg.

Az új, (kicsit sem) forradalmi ötletem az, hogy ezután mindig este mérem le magam, mikor hazajöttem a munkából, mert ha ekkor teszem, akkor még dönthetek, hogy mit csináljak. Ha túl sokat mér a mérleg, akkor evidens, hogy ki van zárva a nap végi pár falat, ha pedig a tervezettnél kevesebbet, akkor érdemes megjutalmaznom, kényeztetnek magam, hiszen korábban mindig, amikor túlzásba vittem a fogyózást, túl sokat akartam lefelé haladni a súlyommal, az mindig visszacsapott, megbosszulta magát: nehezebben tudtam ellenállni a kísértésnek, és olyan kajákat zabáltam fel, olyan mennyiséggel, amit nem szabadott volna.

Tudom, hogy ez nem sokat befolyásol. Tisztában vagyok vele, hogy nem az a lényeg, effektíve mekkora súlyú az étel, amit épp elfogyasztok, hanem hogy mennyire egészséges, és mennyi kalória van benne. Viszont most első sorban nem is az a lényeg, hanem az, hogy kicsit visszaszerezzem az irányítást a történések felett; és ha ez mosztazzal is jár, hogy egy kicsit becsapom magam, akkor is ezt kell tennem.

És egyébként eszembe jutott az is, hogy volt egy időszak, amikor otthon voltam szabadságon, és az volt a szabályom, hogy addig nem ehettem, és csak és kizárólag vizet ihattam, amíg a mérleg nem mutatott egy bizonyos, előre irányzott súlyt. Ha pl. arra a napra 114,3 kiló volt tervezve, akkor addig nem ettem, amíg a mérleg 114,2-at nem mutatott, és kimértem konyhamérleggel, hogy 10 deka ételt fogyaszthattam. Aztán amikor ezt egy jó ideig sikerült betartanom, csökkentettem a tervezett súlyt. Most ugyanehhez a módszerhez nyúlok kicsit vissza: Az esti, előre irányzott súlyt minden nap 10 dekával csökkentem. Tegnap este 116,0 kilót mutatott a mérleg, úgyhogy ma este lefekvéskor igyekszem 115,9 kiló alatt maradni.

 

coca-szobamerleg.png

Szólj hozzá