2017. ápr 22.

Tízmillió dietetikus országa

írta: Háy Béla
Tízmillió dietetikus országa

[ 113 kiló ]

Az első, amit nagyon fontos tudni a fogyókúrákról, hogy mindenki írtóra "okos" benne. Csak azért, mert azt látja, hogy vastagabb vagyok nála, feljogosítva érzi magát, hogy életmódtanácsokat osszon; akkor is, ha ő maga este tízkor vacsorára megeszik egy fél malacot kacsazsírban sütve, mellé vagy három nagy karéj fehér kenyeret, megszegve ezzel vagy öt szabályt egyszerre a fogyókúrázók nagy könyvéből, csak éppen olyan szerencséje van, hogy az anyagcseréje mindent elintéz helyette. Nem minden a genetika, de van szerepe. Volt olyan srác, akivel együtt jártunk berúgni, éjfélkor ugyanannál a non-stop csirkésnél zabáltunk, aztán mégis olyan érzésem volt, mintha kettőnk helyett híznék. Úgy mondanám ezeknek az önjelölt dietetikusoknak, hogy öregem, hidd el, amikor a mérlegen állva bőgök, és közben tömöm magamba a mogyorós csokit, pontosan tudom, hogy hány kalória, hova rakódik, és hogy még a fogakat is roncsolja.

meroszalag.png

Sok ismerősömmel stresszevők vagyunk. A munkahelyen is tudjuk már, hogy melyik kolléga az, akinek idegességében egy falat sem csúszik le a torkán; és igyekszünk rájuk minden adódó alkalommal megvetően nézni. Néha meg kell hozni a döntést, hogy most kekszet eszem, és visszamegyek a gép elé dolgozni, vagy a következő fél órában csak arra tudok koncentrálni, hogy milyen jól esne az a keksz. Úgy érzem, néha még azt is könnyebb lenne megfogadni, hogy soha többé nem eszem; de az étel kell ehhez az izéhez, tudod, túlélés a neve, vagy mi; és az a probléma, hogy ha egyszer kinyitom a számat, akkor a vákuum olyat is beszippant, amit nem kéne.

Én nem mondom azt, hogy ártatlan vagyok a dologban, vagy hogy a körülmények áldozata vagyok. Szó sincs róla. Ezt én tettem. Ezt én tettem magammal. De ez nem jelenti azt, hogy nem tudom ELMÉLETBEN, hogy mit kellene csinálni. Rengeteget olvastam a témában, és ha valami diétára / edzésfajtára azt mondom, hogy nekem az nem válik be, akkor annak megvan az oka. Szóval ha legközelebb valamelyik fecske azzal jön oda hozzám, hogy most olvasta a tuti módszert a Kanapén vagy a Nőneműek Lapjában, én elkergetem melegebb éghajlatra, az biztos. (Amíg kergetem, addig is égetem a kalóriát.)

Szólj hozzá